KOMENTAR DI BAGIAN BAWAH SEKALI

Petugas Kebersihan Tewas Di Tabrak BMW Usai Menyapu Jalan


Sarjiman, seorang lelaki yang bekerja sebagai janitor di Pejabat Alam Sekitar Bandar Lampung, terbunuh dalam kemalangan jalan raya.

 Dia dilanggar oleh nombor kereta polis jenis BMW B 2754 MW di Jalan Sultan Agung, Kelurahan Kota Sepang, Daerah Way Halim, Bandar Lampung, Rabu (3/4).

 Kepala Sub Bagian (Kepala Subkategori) kebersihan di Badan Lingkungan TU Kedaton Kota Bandar Lampung, Endra Kusuma, mengonfirmasi bahwa salah seorang petugasnya mengalami kecelakaan.

 "Betul, itu pegawai kami dan mengalami kecederaan serius ke kepala dan kaki," katanya.

 Tetapi dia tidak tahu pasti kemalangan itu berlaku yang menyebabkan mangsa mati.

 "Jika saya tidak betul-betul tahu, tetapi sebelum mangsa mengalami kejadian itu saya mempunyai foto dia kerana saya penyelia," jelasnya.


 Sarjiman sendiri dikenali sebagai pekerja rajin dan baik kepada semua orang terdekatnya.

 "Mangsa termasuk orang yang aktif dan rajin, tidak ramai juga yang berbuat demikian, jadi saya mendapat info yang dia kemalangan saya juga terkejut," jelasnya.

 Sementara itu, Kepala Unit Lalu Lintas Politik Banda Lampung, Komisaris Reza Khomeini, mengatakan jika pengemudi mobil tersebut telah diamankan ke Balai Polis Bandar Lampung untuk diperiksa selanjutnya.

 "Ya, pada masa ini kami telah meminta pemandu kereta untuk maklumat di Balai Polis Bandarlampung, dan kami juga membawa kereta itu," katanya.

 Berdasarkan maklumat yang dikumpulkan oleh Lampung Geh, korban mengalami kecelakaan setelah menyapu jalan di dekat Transmart menuju Mal Bumi Kedaton.

 Dalam perjalanan pulang, tiba-tiba sebuah kereta dengan kelajuan tinggi jatuh ke dalam motosikal yang didorong oleh mangsa untuk diseret beberapa meter.

 Akhirnya mangsa meninggal dunia di tempat kejadian dan dibawa ke Hospital Umum Daerah (RSUD) Abdul Moeloek.
BAGIKAN SEGERA WhatsApp